Nov 14, 2011

Bila cinta ibarat pelangi dan hujan

Salam to all readers


Pernah tak, bila kita suka sepenuh hati kat orang tu, tiba - tiba orang tu, jumpa orang yang lagi baik dari kita untuk diri dia.. Dan kita?? Kita cuba ubat hati kita, sentiasa tersenyum didepan semua orang, tapi dalam hati, hanya Tuhan je yang tau..


Dan tiba-tiba suatu hari , pasangan awak cakap kat saya, " kak, boleh tak adik nak mintak sesuatu dari akak..? emm kalau suatu hari nanti, adik mati dulu, dan masa tu, akak belum ada siapa-siapa, boleh tak akak terima dia?


2 tahun.. Bukan masa yang singkat.. Untuk melupakan, dan untuk memaafkan.. 



" Pisahkanlah kami
biarpun kami terluka
jika perkara buruk lebih banyak 
daripada perkara yang baik.."



*bertepuk sebelah tangan, tak akan berbunyi kan.. 



nota kaki :

Senyuman boleh tutup luka kat hati kan.. 


17 comments:

  1. yup kak dil..even bukan 2tahun pun susah nk lupakan..ni kan lebih dr 2 tahun...tp nk wt cmne...kena snyum walaupun hati terluka...^^

    ReplyDelete
  2. bersabarlah dengan dugaan Allah , sesungguhnya Dia maha mengetahui segala yang terbaik buat hambaNya . redha & tabah . insyaAllah segalanya akan kita lalui dengan lebih mudah . serahkan hati kita pada Allah kerana Dia lahh sebaik-baik penjaga hati :)

    ReplyDelete
  3. memang sakit tapi percayalah semua yang terjadi mesti ada hikmah yang tersembunyi kan :)

    ReplyDelete
  4. hmm...it's hard kan? 2 forget the person yg kite dah ssayang :/

    ReplyDelete
  5. bukan mudah seperti yang di katakan..cakap boleh tp nk lupakan..belum tentu

    ReplyDelete
  6. cam sedeyh jek bunyinyer..huuu..

    suker quote tu, pelangi xkan terjadi tanpa hujan...nk tmbh sket, dan terik mentari..hehe.. ^^v

    ReplyDelete
  7. bila kita sayang org tu sepenuh hati, sampai bila2 pun takkan dpt lupa dia :'(

    ReplyDelete
  8. my situation...i love him almost 4 years even he dont love me. n now, i try to forget him n alhamdulillah...it's work. :)

    btw cik dil...u need to forgive him. even u do not want to accept him back. could u? :)

    ReplyDelete
  9. "pelangi tak kan terjadi tanpa hujan" hemmm.. sambil renung ke hujan sekarang...

    ReplyDelete
  10. ohh..i felt the same way..dh 3ta0n,still xley nk pndg org laen..in fact, stdy p0n duk satu negeri wif him..bile jmpa, tpaksa blagak okeyy..dlm aty dup dap dup dap jer..

    ReplyDelete