Aug 1, 2011

Doodle ke bazaar | Siapa suka pergi Bazaar Ramadhan ?

Salam to all readers..


Asal jer bulan Ramadhan tiba, orang berpusu-pusu ke bazaar.. Bukan ajer yang puasa, yang tak puasa pun pun sibuk tolong memeriahkan baazar..hehheee


So, siapa yang pergi bazaar hari ni?? Mesti banyak kan membeli.. hehe.. Dil, kalau pergi bazaar, makanan pertama yang dil akan cari ialah nasi kerabu.. Masyukknyaa kalau dapat berbuka dengan nasi kerabu.. Maklum la keluarga jauh.. sobb sobb.. 


Tapi tahun ni, sebulan puasa kat rumah.. So, tak payah susah payah fikir nak pergi bazaar.. Sebab mama dil, masak banyak giler.. Sayang mama lebih.. ^^


Tapi kalau pergi bazaar tu, membeli biarlah berpada-pada.. Sebab kadang-kadang nafsu makan tu lagi besar daripada perut kita.. Kang membazir tu namanya.. 


*Beli ikut keperluan.. Bukan ikut nafsu..



nota kaki :

Penatnya hari ni..
Macam 1st time puasa..
Pelik sangat =.="

21 comments:

  1. Juling mata tengok doodles Cik Dil. hehe. Comel sangat!!. saya baru belajar buat.
    Tahniah Cik Dil sebab julingkan mata saya. Hahahahha... :)

    ReplyDelete
  2. sy hari pertama dh demam..huk..salam ramadhan..

    ReplyDelete
  3. suka pegi bazaar. suka doodle ni! :)

    ReplyDelete
  4. amboi,

    tuan doodle mesti lagi banyak kankan..

    ReplyDelete
  5. ari fes pose, doodle da smakin gemok erk? hahaha~

    p/s : doodle kat header ni sgtlah cute :)

    ReplyDelete
  6. eark!! huhu xabih sendawa lagi XD

    ReplyDelete
  7. ecece..pompuan lah yg selalu beli bnyk2 :P

    ReplyDelete
  8. byknye cik dil borong mknn.... hihi

    ReplyDelete
  9. alahai..ayunyaa laa doodle pbazar..cute.. doodle p supink ada tak???

    ReplyDelete
  10. ahaha..byk gile aku beli tadi..
    main rembat je yg mane sedap..
    hihihihi

    ReplyDelete
  11. First day puasa kat tempat kerja, penaaatttt! Tapi enjoy! Hehe. Salam Ramadhan Dil ^^

    ReplyDelete
  12. smlm msk sendiri..lg rasa puaskan.. ;)

    Salam Ramadhan..^_^

    ReplyDelete
  13. Salam Ramadhan...
    Mmm x brapa suka la ke Bazaar.. X tau nak beli apa bila da smpi sana.. Tp eb suka p pasar... hahaha... EB berbuka eb suka masak sendiri..

    ReplyDelete
  14. trus terang, MK agak kurang minat pegi bazar.. dlm sebln tu, mesti cm 2 3 kali je.. hukhuk

    ReplyDelete
  15. sana sini ckp psl mkn...
    nasi kerabu??walaupun sy org png, suka jgk nasi kerabu ni..jmaat lps dpt mkn dh..hehehe...

    jgn lupa buka ngn KURMA:
    http://shilagyla.blogspot.com/2011/08/puasa-mesti-ada-kurma.html

    ReplyDelete
  16. kak dil cari nasi kerabu...
    sy plak cari soto...
    adussss....
    sdapnya...
    tp kan..
    btoi...
    asal pergi bazar...
    suma bnda nampak sdap n rsa nak borong suma jaa....
    hahaa..

    ReplyDelete
  17. Whee ~ cantik lah doodle tu . kalau tak keberatan ce try cik dil buat doodle wanita arab . mesti cantik wokk . HIHI .

    ReplyDelete
  18. Alahai . chumel nyer! kaler baju sume meriah2 ehehe ^_~

    ReplyDelete