Aug 2, 2011

" Eleh, time puasa baru la nak tunjuk baik "

Salam to all readers..


Perkara biasa bila Ramdhan tiba..Mula kedengaran pot pet pot pet sana sini..


" Eleh si Bedah tu, time puasa baru reti nak pakai tudung..Sebelum ni ke hulur ke hilir sebok nak tayang rambut karat dia tu.."


"Baru nampak muka kau kat surau? Kalau sebelum ni, HARAMMM.."


" Sejak bila kau reti pakai baju kurung ni?? Bukan ke selalu baju kau asyik tak cukup kain ke??



Aikkk bukan ke bagus tu bila ada yang berubah kearah kebaikan? Sekurangnya dalam setahun, ada sebulan dimana hatinya terbuka nak buat kebaikan.. Daripada tak ada langsung.. Mana tau, lama-lama dari sebulan jadi 2 bulan, 3 bulan dan last-last untuk selamanya.. Kan elok tu..^^


Tapi jangan la pulak, bila Ramadhan baru nak tunjuk baik.. Kalau boleh, biarlah apa yang kita buat tu, ikhlas HANYA KERANA ALLAH. Bukan kerana nak berpura-pura or nak dapat pujian dari manusia..  Bersama-sama lah kita berusaha kearah kebaikan... ^^



Minah arab mana pulak yang sesat ni.. =.="


nota kaki:

Seronok kan puasa kat rumah..
Makanan banyak giler..
Alhamdulillah..^^

27 comments:

  1. selamat berubah !!

    Err, makn byk sgt pun tak elok.



    hahahahah

    ReplyDelete
  2. at least org tu hormat bln ramadhan..kan kan kan... =)

    ReplyDelete
  3. yup..betul..jangan dikutuk orang yang buat kebaikan..hehe

    ReplyDelete
  4. org yg mengata tu pon x reti nak berubah..bulan yg baek pon nk ngumpat org..hehe..

    selamat berpuasa!

    ReplyDelete
  5. ya kita sama
    diyan pon berpuasa penuh dekat umah yeay!
    selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  6. hehe.. uke laa 2. .
    at least, dy na jugak wat sume 2 smpena bulan ramadhan nie :)

    ReplyDelete
  7. Tak salah nak berubah jadi baik..tp jgn lar bulan pose jek.
    Btw,mmg sonok puasa kat umah.^^

    ReplyDelete
  8. moga2...istiqamah dlm lakukan perubahan...n yg pling baik...ikhlas...niat kerana Allah Taala...
    kak dil...
    selamat berpuasa yaa... :)

    ReplyDelete
  9. Salam Ramadhan...

    Itulah pasal adanya bulan Ramadhan.. Kita kn sentiasa dalam kelalaian dan dosa.. Apa kata yg berkata itu dan diri kita sendiri sama² berbuat kebaikan.. Kita kejar keberkatan Ramadhan ini.. Kita mulakan di bulan Ramadhan ini dan seterusnya dibulan² yg seterusnya.. Klu di bulan² sebelum ni amalan kita teruk, apa kata di bulan yg penuh kemuliaan ini kita jdkn permulaan utk menjadi lebih baik... Itukan juga 1 benda yg positif..

    Jauhkn diri kita dr hasad dengki.. Bersihkan la hati kita drpd dosa.. Ambillah peluang ini sebaik mgkn..

    Yang baik ambil yang buruk jdkn pengajaran..

    ReplyDelete
  10. salam,
    tulah manusia kan...lebih baik ada perubahan sikit dari langsung x de...:)
    selamat berpuasa cik adik yang comel,,

    ReplyDelete
  11. sekurang2nya dia menghormati kedatangan ramadhan... org klu dh busuk ati biasa mcm tu..

    ReplyDelete
  12. fa tag kak dil dlam 1 cntest yg fa join nyh..

    tq..

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah sekurang2nya menghormati bulan ramadhan.. tapi harapannya agar perubahan berkekalan :)

    ReplyDelete
  14. di bulan puasa ni marilah kita tingkatkan kualiti, kurangkan kontrovesi..biar la pe dia nak buat..dr mngata dia, kita sekali dpt REWARD nanti...selamat berbuka minah arab..kuikuikui

    ReplyDelete
  15. same2 la kite jga tngkh laku kite...
    slmt posa cik dil..

    ReplyDelete
  16. MUTUL MUTUL !!

    KITEE BERUBAHH ^ ^

    ReplyDelete
  17. @ muhamad hanif: mama sy ckp, xpe kak..mkn byk2 yer..^^

    ReplyDelete
  18. semoga segala amal ibadat kita dterima dan diberkatiNya...AMIN..

    ade selit name cik dil kat sini sebagai tande terima kasih.. :)
    http://ieralifejourney.blogspot.com/2011/08/bukan-blog-jiwang-lucah-ilmiah-mahupun.html

    ReplyDelete
  19. aisshhhh bulan pose..tak baik tw ngata..
    ala comel la minah arab yg sesat tu..ngorat boleh?

    ReplyDelete
  20. tak kesah la. janji dia tak ponteng puasa. hehe

    ReplyDelete
  21. ish! jeles ni sbb tak dpt berpuasa kat rumah :(

    ReplyDelete
  22. selamat berpuasa yo!

    suka entri ni. sama pendapat dengan saya. cuma penyampaian saja berbeza. :)

    ReplyDelete