Jul 20, 2011

Macam ni ke cara nak mintak tolong?

Salam to all readers..


" Sis, boleh tak nak mintak tolong?
Saya nak doodle girl..
Saya nak yang macam ni, tak nak camni..
Tolong buatkan !!! "


Makkk aihh..Nak mintak tolong, kalau ye pun, cuba la bagi salam dulu..Ni main terjah jer..Buat ke dil ni ada penyakit lemah jantung, kan ke dah lama selamat "pass away".. 


Dah tu, tak ada pulak sesi perkenalkan diri..Kenapa, glamour sangat ke sampai tak nak bagitau nama?? Ingat, dil kenal la??


Lagi satu, ayat tu, tolong la susun elok-elok sikit..Boleh pulak dia taruk tanda seru ( ! ) .. Amboi..yang ni bukan mintak tolong, tapi dah sampai tahap mengarah ni.. Kan lagi elok kalau tanda seru tu ( ! ) tukar kepada muka smiley yang comel-comel gitu..


" Kalau nak mintak tolong pun, ada caranya dik..Kalau macam ni la caranya kau mintak tolong dengan orang, orang nak tolong pun rasa keberatan dik oii..Jangan fikir orang sombong tak nak tolong kau pulak.. " 




*konfius mak, nyah oii..Memang macam ni cara kau mintak tolong?


nota kaki :


Maaf la kalau ada yang terasa dengan entry lancang ni..

57 comments:

  1. sabarlah sis dil. biasalah orang2 ni. main terjah je nak menyuruh orang. hee :) chill tau

    ReplyDelete
  2. erm..
    btol tu..
    lebih baik jgn letak tnda seru..

    ReplyDelete
  3. ahahahahaha...........belum lg dil ngaku,dia dh bagi dh arahan nk mcm mn????????? pelik2.......ahahahahahaha...........lawak2...........

    ReplyDelete
  4. Tettttt..
    No Komen..HEHEHE :)
    Anyway thankss cik dil..kita de rama-rama da..

    ReplyDelete
  5. beeha pun pernah kena..Mula-mula buatkan la sebab dia mintak senang her tapi makin lama macam beri betis nak peha. Lepas tu buat tak tahu jer.

    Yang paling bengang dah lah mintak tolong tapi main paksa-paksa..

    ReplyDelete
  6. hahahhaa..mesti bebudak sekolah kan?? heheheh.. :)

    ReplyDelete
  7. obses sgt dgn doodle dil tu kot :) btw jum lawat belog cik zety :)

    ReplyDelete
  8. chill taw . dia exsaited kot tu :P heee

    ReplyDelete
  9. haha tanda seru neh sangat offensive. fa tak suka pakai sebenarnya. =D

    ReplyDelete
  10. adek adek, biaseee la tuh. sabau dil. :D

    ReplyDelete
  11. @ faridah nazurah:ngah sabar ni..marah smbil tersenyum nii..ehhe

    ReplyDelete
  12. @SyUhAdA:heehhe..kan2..mcm ayat menyuruh pulak

    ReplyDelete
  13. @ Jasmin Ibrahim:tu la..suka suki dia jer kan..

    ReplyDelete
  14. @ IEQAH:amboii cam artis..hahaa

    hehee..suka la tu ada rama2..hehe..sama2 dear..

    ReplyDelete
  15. @ ♥ Nurulz Sabeeha ♥ :tu la beha..dil pun wat der jer..mls nak lyn..kalau mtk tlg cara baik, dil tlg jgk..kalau cm ni??sabau jer laa..hehe

    ReplyDelete
  16. @ Alya Esprézzo :ahaa..agaklaa..sebab dia pnggil dil, akak..hehe

    ReplyDelete
  17. @ Cik Zety:doodle dil x comel pun..tp x boleh blah, dia siap arahkan itu ini..

    ok, dil terjah jap lg..

    ReplyDelete
  18. @ diyan:hahah..exsaited pun agak-gak laa..hehehe..

    wow dp awak, cam iklan ayt2 cinta laa..haha

    ReplyDelete
  19. @ Fathiah Hamim:tu laa kn..so, xyah gunaa..hheee

    ReplyDelete
  20. nak mintak tolong kene ketuk pintu umah orang dulu..macam nih tokk..tokk..ade jual ikan bilis ta dekat sini...err ade kene mengene ke kan?? :D

    ReplyDelete
  21. AHAHAHAHHA,

    apalah dia tuu, suru dia blaja dgn anip dulu mcmana nak minta doodle dengan kak dil..

    ReplyDelete
  22. budi bahasa budaya kita(nyanyi) ..hehe..sabar dil !!!!!!! ehh,terletak tanda seru plak....lariiiiiii :P

    ReplyDelete
  23. dia tertinggal syllbus cara-cara dan adab meminta tolong kot.hehe

    ReplyDelete
  24. huhu..sian cik dil kita..
    tanjat cik dil..hehe..

    p/s: kena lebih kuat semangat lepas ni :)

    ReplyDelete
  25. xde mukadimah terus terjah.terkejut mak nyah.

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum cik dil.
    saya NNisa.
    nk doodle girl leh tak? cmne2 pun takpe. :) :D :P :)
    hehehe. ade rase nk sepak tak?
    peace.peace. (^_^)

    ReplyDelete
  27. kesian cik dil. tu lah. mcm boss lak dia nk ngarah2 kan. hehe..

    ReplyDelete
  28. hahaha....

    nie bukan mintak tolong..tp mengarah..lebih baek cakap

    buatkan doodle perempuan...aku nak yg mcm nie, xnak mcm nie...hahahhaha

    ReplyDelete
  29. esh ! geram tol nan sape tuuu...

    Maya boleh bagi flying kick dekat orang tuu !!


    Berani ye die usik Cik Dil kite ??


    * gehehehe *

    ReplyDelete
  30. itu bahasa budak budak tu..
    belum cukup dewasa untuk mintak tolong.... cik Dil jangan emo emo tau.. chill... nanti cepat lak tuanya.... hehehe ;)

    kepada yang mintak tolong tu...
    tolong la belajar Bahasa lagi..!!!
    Bahasa jiwa bangsa...

    ReplyDelete
  31. erk..akak cakap kasar ke aritu dil...hehe
    *perasan

    ReplyDelete
  32. hahaha itu paksaan tu..plishh jgn rela okeh..aduh ayat mintak tlg ke arahan camtu..

    ReplyDelete
  33. Fuuu, sabor je la bace ayat tuh. Memang panashhh.

    ;D

    ReplyDelete
  34. xpa cik dil.. sabar ye, nanti kita bawa group simpang maut cari budak kuang haja tu...haha

    ReplyDelete
  35. @✿ cikcimi:tu laa..budak2..adoi..camnii la

    ReplyDelete
  36. @khansyaa' al khairiyah mohd ujang:hahaha..kan..mcm2

    ReplyDelete
  37. @syrupmasin:hahhaa..xpelikk..awak mmg slalu camtu..hahha

    ReplyDelete
  38. @muhamad hanif:oiitt budak tecikk..pergii cari abg anip tuu..blaja adab meminta..hahahhaa

    ReplyDelete
  39. @Shalina Samsudin :amboii nyanyii...

    haarrr nk lari p mane tuu...hahhaa

    ReplyDelete
  40. @Cik Bell :hahhaha..ntah laa..

    ReplyDelete
  41. @ninie_azriena: hahhaa..haahh semputt main ngn budak2 niii..^^

    thankk syg

    ReplyDelete
  42. @storyfrommetu la..kalu bg salam duluu xpe la jgk..ni main terjahh jerr..fuhhh

    ReplyDelete
  43. @cik tikah:heheh..thanks yunk

    ReplyDelete
  44. @mynameismy :heheh..kan sopan tuu..hihii

    ReplyDelete
  45. @NoRMa aZurA iSMaiL:ahaa betul tu yunkk

    ReplyDelete
  46. @Maya Lisa:hahha..garangnyaa..heheh

    xpe la yunk..dia budak kecik lagii tuu..^^

    ReplyDelete
  47. @O'gosh:akak, gigitt kang..heehhe..akk baik laaa..

    ReplyDelete
  48. @˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ :kan yunk kan..penat laa..

    ReplyDelete
  49. @e k i n .:hehee..kan..dil yg kena ni, lg la kna sabar

    ReplyDelete
  50. @muz: hahhaa..sian budak tuuu nntii..^^

    ReplyDelete
  51. nk chek lik ar email tieha sent kt dil.... cm gtu gak ker cm ner..hihihi

    ReplyDelete